Beste Mensen,
Nog een paar dagen en ik zal vertrekken op 17 April voor de voettocht naar Santiago de Compostela, iets wat ik al 35 jaar wil. Ooit een keer een artikel gelezen over iemand die van uit het Gooi naar Noord Spanje liep ............. 2500 kilometer.Het pakte mij al direct, je gaat er boeken en reisverslagen over kopen en lezen - dan raak je er helemaal in verstrikt en het laat je niet meer los.
" De Camino" ............... ik moet hem ook gaan lopen bedacht ik al gauw.
Lid geworden van het Nederlandse Genootschap van Sint Jacob om zoveel mogelijk informatie in te winnen en de verhalen van die mensen aan te horen die de tocht hebben volbracht.
Het officiële Pelgrim Paspoort ontvangen van het Genootschap, als het paspoort vol gestempeld is dan sta ik voor de poorten van Santiago en is de tocht volbracht.
Bij deze dank ik nogmaals iedereen die een duit in het zakje heeft gedaan op wat voor manier dan ook om de voettocht financieel wat te verlichten.
Ook veel dank voor alle morele steun die ik al heb ontvangen via kaarten, brieven, mailtjes en telefoontjes - en nog steeds ontvang ................. terwijl ik nog moet vertrekken !!
Een Zeeman gaat lopen.
De eerste etappe loopt onze kleinzoon van 15 mee.
De laatste dagen een vreemd gevoel, kan het niet onder woorden brengen - onrustig en ongedurig - bij vlagen dromen ( ik droom eigenlijk nooit ) over de tocht .................... een fijn gesprek over de tocht met mijn Opa ( Kees de Meubelmaker ) die op 18 maart 1974 is overleden .............. dan schrik je wakker midden in het gesprek .............. vreemd.
Alles staat gepakt en gezakt, ik heb de laatste dikke twee jaar met trainen de tocht al een keer gelopen in kilometer aantal heb ik uitgerekend, dus moet het wel lukken wat de voeten en het benen stel aan gaat.
Ik zal zo veel als mogelijk via camping naar camping lopen ( klein en handig tentje bij me ) en hier een daar bij een logement of klooster aan kloppen, ook enkele aanbiedingen van mensen op de route heb ik met twee handen aangepakt om een bordje mee te eten en een nachtje slapen lekker in een gewoon bed .................. hoe verwen je een pelgrim.
Verder zal ik om de drie vier weken een rustdag nemen en door brengen in een hotelletje - lekker bed en bad - om even bij te komen.
Verder hou ik zoveel mogelijk contact met het thuisfront, bel gerust af en toe .............. dat vinden ze leuk.
Voor de mensen waar ik een afspraak mee heb c.q. belofte, zal ik een kaars aan steken in de Kathedraal van Santiago.
Familie, vrienden, kennissen, collega's, maritieme gabbers POLLUX en Hr.Ms. MAHU 888, buren en bewoners nogmaals bedankt voor alles en ik hoop jullie na mijn voettocht allemaal weer in goede gezondheid terug te zien.
Op een " BON CAMINO".Groet, Kees van Huisstede.
Hier nog wat foto's van de Camino,
Klik op de foto om hem te vergroten!
Beste Kees, namens alle Vrienden van de Pollux wensen wij jou een hele mooie en voorspoedige Camino en kom gezond weer thuis.
Met een Polluxvrienden groet,
Jan van Duivenboden.